Meer creativiteit in het interne Employer Brand – Steam, ABN AMRO & People Dialogue

 

In- en externe communicatie zijn vaak gescheiden disciplines. Met een eigen verantwoordelijkheid, eigen leiding en vaak eigen verhalen. Intern vaak saai, extern wervend. Intern over de reorganisatie, extern over de mogelijkheden. Waarom niet andersom? Een pleidooi voor verbinding.

Muren weg tussen in- en externe communicatie
In een tijd waar iedereen in no time alles te weten kan komen over jouw organisatie zijn de disciplines in- en externe communicatie vaak nog gescheiden. Hoe kunnen we in- en externe communicatie beter verbinden? Moeten we de muren tussen in- en externe communicatie niet slopen?

Interne communicatie moet creatiever
Intern zijn de media vaak weinig inspirerend, omdat de communicatie meestal informerend is. Bij de werving poetsen we het Employer Brand op en betrekken en activeren we de externe doelgroepen op de meest creatieve wijze. Waarom dit onderscheid terwijl we onze medewerkers willen boeien en inspireren? En waarom maken we daarbij vervolgens weer zo’n onderscheid tussen de vaste en flex medewerkers?

Gooi de deuren echt open
Nog steeds is er angst de controle over je boodschap op social media te verliezen. Accepteer het, het is een feit en maak de stap. Laat zien waar je mee bezig bent, maak van je (flex)medewerkers ‘storytellers’. Een reorganisatie kan ook voor de werving interessant zijn. En de creativiteit die loskomt bij werving, kan ook intern de medewerkers activeren.

Sprekers:
Hans Kroonen, Directeur client services bij Steam
Sjoerd Kueter, Marketing Manager a.i bij ABN AMRO N.V. van People Dialogue